משבר הקורונה והשפעותיו על עולם השילוח הבינלאומי

שיתוף

Share on facebook
Share on linkedin
Share on facebook
Share on linkedin

משהגענו לשנת 2022, לעיתים אנחנו חיים בתחושה כי משבר הקורונה והשפעותיו כבר מאחורינו – ובמובנים מסויימים וגם בענפי מסחר כאלה ואחרים – אכן כך הדבר.

עם זאת – בעולמות אחרים אנחנו צפויים לחוות את השפעת הקורונה עוד שנים קדימה – וכך גם בעולם השילוח. עולם השילוח הימי נמצא באי וודאות ונתון לטלטלה גדולה – המשבר גרם לעיכובים ושיבושים רציניים ואפקט הדומינו של שרשרת האספקה משפיע על כל חלק וחלק בו ועל כולנו כצרכנים.

 

התוצאה? 

זינוק במחירי השילוח, זמני אספקה מעוכבים ושינויים תדירים בחוזי העבודה בין חברות השילוח ללקוחות. 

מאז תחילת משבר הקורונה מחירי השילוח הימי עלו בעשרות ומאות אחוזים. 

חברת ניהול הסיכונים ראסל גרופ ערכה ניתוח המצביע על שיבושי סחר בשווי 4 מיליארד דולר, רק בשל עיכוב סחורה בנמל נינגבו (ינואר 22', https://container-news.com/)

 

סוקי באסי, מנכ"ל ראסל גרופ,  אמר כי  "למרות שההפרעה לנינגבו מההגבלות החדשות של הקורונה עשויה להיות מינורית לכאורה, כפי שאומרים מומחים רבים, מה שניתן לראות מהניתוח הוא עד כמה פעילות של נמל אחד היא חלק בלתי נפרד מהסחר העולמי".

הניתוח של ראסל גרופ מראה עד כמה היקפי ההשפעה נרחבים ויופיעו גם בצורה של עליות מחירים. המצב עשוי להחמיר עם סגירת מפעלים עקב ראש השנה הסיני – שיגרום עיכובים נוספים, ובהתאמה חיפוש פתרונות למשלוחים ומוצרים חליפיים על ידי החברות, עלויות גבוהות יותר ועליית מחירים עבור הצרכנים.

 

לגבי ההובלה הימית לישראל – אנו עדים לעלייה דרמטית של מחירים במאות אחוזים, כאשר מחיר ממוצע של מכולה מסין לישראל זינק מ 2000$ ל 17000$.

משבר הקורונה גרם לאתגרי תפעול רבים, ביטול נתיבים ועם העלייה בביקוש נוצר גם מחסור במכולות ובאניות. 

גלי הקורונה העולמיים גרמו גם למחסור בכוח אדם – מה שגם לא עזר לייצב את הספינה וגרם לעיכוב בהעמסות, פריקות ושילוחים. עלויות העיכוב, הפיצויים והחוסרים יגולגלו ישירות ללקוחות – שבסופו של דבר – ייאלצו לשלם יותר – עקב עלויות הובלה משתנות שבעבר הוכנסו כחלק מעלות המוצר. 

מחירי ההובלה האווירית התייקרו גם הם והביאו חברות להעדיף בכל זאת את ההובלה הימית – מה שהביא לעליות מחירים גם שם. 

כל חברות הספנות באופן גורף התיישרו עם עליות המחירים.

 

מה הפתרון?

שי חדד, מנכ"ל עוז מסחר, מומחים לייבוא ימי ולכל שלבי שרשרת האספקה בשילוח ימי, אומר: "קודם כל – לעבוד עם מקצוענים, לא להתפתות לעסקאות אם אין לכם ניסיון בעולם הזה – לעבוד עם חברה מנוסה, שיש לה הכרות עם ספקים מכל העולם – היכרות אישית על מנת להצליח להגיע למחירים המשתלמים ביותר עבור הלקוחות שלה.

דבר נוסף – להבין שיש המון אנשים שינסו לנצל את המצב ואת חוסר הניסיון של הלקוחות – ולהיזהר מכך".

 

אולי תרצו לקרוא עוד

תגיות

משרד במושב בעמק יזרעאל

Previous
Next

משרד עבור משק חקלאי במושב בעמק יזרעאל

מתחם משרדים עבור מפעלי פלסטיקה גניגר

Previous
Next

מתחם של משרדי שטח עבור המפעלים. הותאמו 4 מכולות בגודל 12 מטר עם מדרגות מקשרות. התוצר הסופי היה שילוב של משרדים סגורים ואופן ספייס 

סטודיו ביתי לעיצוב בסביון

Previous
Next

עיצוב אדריכלי בהתאמה ייחודית ומלאה של המכולה והפיכתה לסטודיו ביתי לעיצוב. 

דילוג לתוכן